Handelsvillkor

MOS MOSH ger tillgång till www.MOSMOSH.com onlinebutik och säljer våra produkter enligt villkoren på denna sida. Läs dessa villkor noggrant innan du gör en beställning på vår hemsida. Våra användarvillkor gäller när du beställer eller köper varor från vår webbplats. Dessa användarvillkor kan komma att uppdateras då och då, och vi ber dig därför att acceptera användarvillkoren varje gång du gör en beställning på vår webbplats. Varje hänvisning till "dig" eller "din" är en hänvisning till dig som användare av denna webbplats, varje hänvisning till "vi", "oss" eller "vår" betyder MOS MOSH.

Allmänt

Följande köpvillkor är anpassade för internetförsäljning på www.mosmosh.se (hädanefter ”Hemsidan”) till privatkonsumenter över 18 år (hädanefter ”kunden”, ”du”, ”din”, ”ditt”). Hemsidan erbjuds och drivs av:

MOS MOSH
Ejlersvej 24
6000 Kolding
Danmark
CVR-nummer: 32933491

Våra allmänna villkor utgör hela avtalet mellan parterna. Vi kan ändra våra allmänna villkor utan förvarning. Eventuella ändringar gäller för alla beställningar som görs efter ändringar har företagits i våra allmänna villkor på vår hemsida.

Genom att göra en beställning på hemsidan eller acceptera leverans av en av våra produkter accepterar du våra allmänna villkor. Köp på hemsidan kan göras av privatpersoner över 18 år med adress i Sverige.

Kontaktuppgifter kundtjänst: 

E-mail: customerservice@mosmosh.com
Öppettider: Måndag-torsdag 8.00-16.00, Fredag 8.00-15.00.

Beställning

En beställning görs enkelt och säkert på vår hemsida och slutförs i sista steget i kassan (betalning). Kort efter genomförd beställning mottager du en orderbekräftelse via e-post, det är ett kvitto på ditt köp. När du har mottagit din orderbekräftelse är köpeavtalet bindande för båda parter.

Vänligen observera att vi behandlar din beställning kort efter genomfört köp. Önskar du att avbryta ditt köp eller göra ändringar i din beställning ska du utan dröjsmål kontakta vår kundservice. i genomför inga direkta byten. Önskar du att byta en vara är du välkommen att skicka den i retur till oss och sedan göra en ny beställning. 

Betalning

Alla priser på hemsidan visas i SEK inklusive moms på 25%. Avgifter för frakt och betalning kan tillkomma och redovisas alltid i kassan innan beställningen slutförs. Hos oss betalar du enkelt och tryggt med Visa, MasterCard, American Express eller Klarna. Du debiteras först när beställningen lämnar lagret.

Klarna Fakturabetalning
Med fakturabetalning får du hem dina varor innan du betalar och behöver aldrig ge ut din kortinformation.

Vid betalning med faktura är betalningstiden 30 dagar från den dag då varorna skickas från oss. För att kunna betala med faktura kräver vår betalningspartner ditt personnummer för att göra en kreditbedömning samt att din beställning skickas till din folkbokföringsadress.

Här kan du läsa Klarnas villkor till fakturabetalningar.

Det tillkommer ingen fakturaavgift om du väljer att betala med Klarna Faktura. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift och en dröjsmålsränta efter Klarnas regler och standardavgifter. Om betalning efter detta fortfarande inte sker överlämnas ärendet för inkassohantering och extra kostnader kan tillkomma.

Klarna Delbetalning
Du har även möjlighet för att välja Klarna delbetalning och Klarna Konto. Precis som när du köper med vanlig faktura får du varorna innan du betalar. Du kan välja att dela din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Klarna Konto delar upp dina fakturor så du endast mottar en faktura varje månad, där alla Klarna-fakturor du handlat för den senaste månaden är samlade. Här kan du läsa Klarnas delbetalningsvillkor och här kan du läsa Klarna Konto-villkor.

Kortbetalning
Hos MOS MOSH kan du betala med betal- och kreditkort utställda i Sverige. Kortbetalningar görs krypterat genom vår betalningspartner Klarna som är auktoriserade med SSL-certifiering. Du debiteras när din beställning skickas från vårt lager.

Vi tar emot följande kort:

  • VISA 
  • VISA Electron
  • Klarna
  • Swish
  • MasterCard
  • Maestro
  • American Express (Amex)

Direktbetalning via Internetbank
Vi erbjuder säker direktbetalning via Internetbank där du automatiskt skickas vidare till din Internetbank där du loggar in som vanligt och godkänner transaktionen. Pengarnas dras från ditt konto omedelbart när du godkänner betalningen.

Med följande banker kan du betala via Internetbank:

  • Swedbank
  • Nordea
  • Handelsbanken
  • SEB

Förbehåll

MOS MOSH tar i förbehåll för att kunna häva avtalet utan att kunna krävas på kompensation, om kunden har handlat i ond tro, på grund av felaktigheter på www.mosmosh.se som kunden känt till eller borde ha insett var felaktigt. Detta inkluderar felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet.

Om det uppgår skillnader i uppgifter mellan www.mosmosh.se och andra publikationer har de uppgifter som uppges här på www.mosmosh.se företräde.

Leverans

Din beställning levereras med Schenker till närmsta utlämningsställe/till din adress inom 2-5 arbetsdagar. Beställningar gjorda under helger och helgdagar skickas som regel nästkommande vardag. När din order skickas från vårt lager får du ett mejl som innehåller spårningsinformation. Lägg till information om det är speciella villkor vid.

Fraktkostnad
Fri fraktavgift på alla beställningar.

Ej mottagen vara
Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på customerservice@mosmosh.com eller per telefon +45 76729000 . Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har skett ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.

Leveransförsening
Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom MOS MOSHs kontroll kan inte MOS MOSH anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.

Transportskada- och risk
MOS MOSH ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på customerservice@mosmosh.com eller per telefon +45 7672 2900. Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.

Ångerrätt och returer

Ångerrätt 
Du har som privatkund alltid 30 dagars ångerrätt från den dag då du mottar dina varor. Ångerrätten ger dig rätt till att undersöka varorna på ett sätt som inte skadar produkten och gör den olämplig för vidare försäljning. Du får undersöka varan i samma utsträckning som anses rimligt att göra i en fysisk butik.

Om du önskar att använda dig av din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du kan välja att använda denna standardblankett vid ångrat köp eller att meddela oss via e-mail. Efter du har meddelat oss att du vill ångra köpet, ska du inom 14 dagar skicka produkten i retur.

Retur
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange någon anledning inom 30 dagar. Ångerfristen kommer att löpa ut 30 dagar efter det datum då du eller en annan tredje part än transportören och som du har angett förvärvarvarorna fysiskt, eller så levererades det till ett avhämtningsställe som du valt av transportföretaget vid tidpunkten för beställning.

I händelse av ett kontrakt som avser flera varor beställda i en beställning och levererade separat (dvs separata leveranser), ska ångerfristen löpa ut 30 dagar efter det datum då du eller en tredje part annan än transportören och som du har angett förvärvar fysisk besittning av den sista varan, eller den sista varan levererades till ett avhämtningsställe som du valt av dig vid beställningstillfället.

För att utöva ångerrätten måste du informera MOS MOSH om att du vill utnyttja din ångerrätt genom ett otvetydigt uttalande (via e-post). Logga in på returportalen och skapa din retur. Ångerfristen är uppfylld om du skickar ditt meddelande om ångerrätt innan ångerfristen har löpt ut.

När du köper ReLoved-varor i vårt begagnade universum kan du ändra dig och returnera ditt köp under samma villkor som varor i vår online butik.

Byte
Vi genomför inga direkta byten. Önskar du att byta en vara är du välkommen att skicka den i retur till oss och sedan göra en ny beställning.

Värdeminskningsavdrag
Om varorna du returnerar är i försämrat skick som gör de osäljbara kan MOS MOSH göra avdrag eller vägra att återbetala, beroende på skadans omfång, som avgörs i varje fall.

Alla varor måste returneras i originalskick, oanvända och i samma skick och förpackning som de levererades i.

Återbetalning
Vi kommer att återbetala det belopp du betalt för varorna utan onödig försening efter att vi har mottagit och behandlat din retur, dock senast efter 14 dagar från det att du har meddelat att du vill göra ångerrätten gällande, förutsatt att vi har mottagit produkten eller bevis att produkten har skickats till oss.

Återbetalningen sker endast för produkternas värde och inte för eventuella avgifter för till exempel returfrakt eller faktura.

Återbetalning sker alltid till samma betalningssätt som användes vid beställning.

Reklamationsrätt

Som privatkund har du rätt att reklamera en felaktig produkt i 3 år från det datum du mottagit din vara. Reklamationsrätten gäller ursprungsfel, transportskador och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och MOS MOSH eller som på annat sätt uppvisar fel.

Om du reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det at du mottog varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet var ursprungligt. Vid godkänd reklamation reparerar vi varan till originalskick eller byter ut den mot en ny vara. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och bli återbetald för den summa du betalat för varan.

Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts. 2 månader efter felet upptäcks anses alltid som skälig tid för anmälan.

Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig kontakta vår kundservice innan du skickar din produkt i retur till oss. När du kontaktar kundtjänst ombeds du att uppge ordernummer, eventuellt artikelnummer samt beskriva defekten. Av kundservice kommer du få vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare.

Defekta MOS MOSH-varor köpta från våra återförsäljare kan inte behandlas av MOS MOSH utan måste behandlas hos den återförsäljare där köpet gjorts mot uppvisande av giltigt kvitto. MOS MOSH webbshop kan inte hållas ansvarig för sådana köp.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden 
E-mail: customerservice@mosmosh.com
Telefon: +45 7672 2900

Du ska som kund naturligtvis inte betala eventuell returfrakt eller frakten för en ny ersättande produkt när det gäller en reklamation som godkänts av MOS MOSH.

Force Majeure

MOS MOSH har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför MOS MOSH:s kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bland annat myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.

Övrigt

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Samtliga material som publiceras på Webbshoppen, detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.

Färgåtergivning på produktbilder 
Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.

Tvist
Tvist mellan MOS MOSH och kunder prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas av Allmänna reklamationsnämnden kommer MOS MOSH att följa nämndens beslut. Om du vill upprätta ett ärende kan du kontakta ARN på: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm eller
www.arn.se. Du kan också upprätta ett ärende via EU-kommissionens onlineportal för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.